ࡱ> ceb#`~-bjbjmmQo$0T!!!8@!$d!Lh=!!"!!!#D;&'p<<<<<<<$?hpAl ='#@#'' =!!"=+++'!!7+'<++re5Te6!! #ZQT!c(568=0h=5A +jAe6Ae6(''+''''' = =w+'''h=''''!!D,, HORDALAND FYLKESKOMMUNESamferdselsavdelinga  Samferdselsdepartementet Postboks 8010 Dep 0030 OSLO Vr ref.: (nyttast ved korrespondanse) Dykkar ref.: Bergen, 11. januar 2008 200800575-1/027/THAA  Betre kollektivtransport i distrikta - sknad om sttte til prosjektet "Ekspressbuss Vestlandet" Vi takker for mottatt sttte i 2007, og vil med dette skje om sttte ogs for 2008. Utvida Ekspressbusstilbod p Vestlandet Ny gjennomgande rute langs kysten Vestlandsfylka er gjennom Vestlandsrdet i gang med prosjektet Ekspressbuss Vestlandet. Prosjektet inneber ei utgreiing og etablering av eit eventuelt framtidig gjennomgande ekspressbusstilbod langs Kyststamvegen fr Stavanger til Trondheim. Hovudhensikta med prosjektet er samordne dagens ekspressbuss tilbod langs E39 og Rv65 til eit samanhengande og gjennomgande tilbod. I prosjektet vil det vre ein rekkje samordningsutfordringar som gjennomgande billettering, takstsystem, korrespondansar, knutepunktterminalar over fylkesgrensene m.m. Utfordringane Sjlv om det regionale rutetilbodet p Vestlandet i dag er omfattande og variert, er det ogs mange stader lite einskapleg og uoversiktleg. Situasjonen er prega av fleire dels overlappande ekspressbussruter, drifta av ulike selskap. P enkelte strekningar har ein ogs hurtigbtar som nrast kyrer parallelt med ekspressbussane. Utviklinga med frislepp innan ekspressbussnringa har utvilsamt gitt eit betre regionalt kollektivtilbod med mellom anna langt fleire ruter p Vestlandet, men passasjerane opplever det ofte som vanskelig bruke tilbodet pga manglande samordning av ruter, billetteringssystem o.a. P delar av strekninga manglar ogs gjennomgande nord-sr retta ekspresstilbod. Vestlandsrdet legg til grunn at det er behov for betre samordning og meir einskapleg tilbod langs E39 Kyststamvegen, mellom Kristiansand, Stavanger, Bergen, Frde, lesund og Trondheim. Ei gjennomgande rute vil spesielt gi dei mindre folkerike kommunane mellom byane eit langt betre kollektivtilbod og medverke til knyte landsdelen tettare saman og oppn meir robuste arbeidsmarknadsregionar. Ei slik rute vil ogs ha potensiale til trekkje til seg reisande fr inn- og utland som nskjer sj og oppleve Vestlandet. Samanlikna med kollektivtilbodet p Austlandet er kollektivtilbodet p Vestlandet drleg. Det burde vre av nasjonal interesse at ogs kollektivtilbodet i dei mest produktive og eksportretta omrda av Noreg blir styrka. Dette er eit viktig virkemiddel for skape attraktive boomrde p Vestlandet. Lokale og regionale reiser er viktige for ein ny gjennomgande rute p Vestlandet Bde lokale og regionale reiser er viktige marknadsgrunnlag for ei ny gjennomgande rute p Vestlandet. Det inneber til dmes at ruta m vre s effektiv at ho er attraktiv for dagpendlarar innafor ein bu- og arbeidsmarknadsregion, samstundes som det m aksepterast ei viss regulerings- og opplastingstid i Stavanger og Bergen. For korte og mellomlange reiser vil den nye ruta kunne vere eit godt alternativ til privatbil, ogs nr det gjeld reisetid. Ei gjennomgande rute langs Vestlandet, langs Kyststamvegen mellom Kristiansand og Trondheim, vil g gjennom 54 kommunar med til saman 1 050 000 innbyggarar. Det er nr kvar fjerde innbyggar i Noreg. Fire av dei fem strste byane i landet ligg p strekninga og 13 av kommunane er bykommunar. Miljgevinstar ved eit godt hgfrekvent ekspressbusstilbod langs Vestlandet Privatbil, og til dels fly, er dei dominerande reisemidla for reiser over lengre strekningar. Fly har til dmes ein marknadsdel p heile 65 % p reiser mellom Stavanger og Bergen. P strekninga Stavanger Haugesund har hurtigbten ein marknadsdel p 18 % og mellom Haugesund og Bergen 10 %. Ekspressbussane er fleksible i ta opp passasjerar undervegs og fr p det viset eit strre passasjergrunnlag. Bussane er ogs meir miljvennlege enn bt og fly med mindre energibruk og mindre utslepp. Finansiering og samordna billettering Delstrekningane p E39 har allereie bussruter som har bygd opp eit visst trafikkgrunnlag. Ei ny rute p Vestlandet freset at dei eksisterande rutene vert samordna inn i det nye tilbodet. Fleire av dagens ruter har stor produksjon, spesielt Kystbussen Stavanger Bergen, TIMEkspressen Volda-lesund-Molde-Kristiansund og TIMEksressen Orkanger-Trondheim. Dagens inntektsgrunnlag og produksjonsvolum er difor ein viktig del av finansieringa av eit nytt, strmlinjeforma og meir omfattande tilbod. Under denne fresetnaden er mange rutekilometer allereie finansiert i startgropa. Fylka p strekninga vil vere dei mest aktuelle bidragsytarane. I tillegg vil ein kunne rekne med at offentlege instansar langs traseen vil kunne kjpe transporttenester i form av storkundeavtalar slik situasjonen er i dag for fleire ekspressbussruter. Fresetnaden for kvaliteten p eit kollektivtilbod som Ekspressbuss Vestlandet er at det er gjennomgande billettar, noko som er planlagt innfrt fr frste stund. Forprosjekt 2007/2008 Vestlandsrdet har engasjert Civitas AS til konsulentbistand i fase 1 av prosjektet. Rapport vil bli overlevert den 31. januar 2008. 8. januar hadde vi eit diskusjonsmte med konsulenten i Bergen og dette gav oss ein oversikt over kva vi kan forvente av vidare oppgver knytt til prosjektet. Civitas vil truleg konkludere med at ein i minst mulig grad br endre p dei eksisterande ekspressbussrutene p Vestlandet, men at dei m tilpassast eit nytt samanhengande og gjennomgande system langs E39. I det nye tilbodet m det tas omsyn bde til lokale og regionale behov. Det tilbodet som er i dag, har utvikla seg over lang tid og er tilpassa mange lokale behov. P deler av ruta langs kyststamvegen er det ogs eit relativt lgt trafikkgrunnlag og difor vil Civitas foresl ei trinnvis innfring av det nye samanhengande tilbodet. Det br vre eit markert lft ved innfringa av det nye tilbodet, men ein br ogs ha eit hgare ambisjonsniv mellom anna nr det gjeld frekvens p lengre sikt. Civitas vil foresl at ein i oppstarten s langt som mogleg br ta utgangspunkt i det eksisterande rutetilbodet og tilpasse det nye tilbodet slik at frekvens og korrespondanse vil opplevast som ei betrakteleg forbetring i forhold til dagens tilbod og at ein kan reise gjennomgande i heile systemet utan for store opphald og for mange busskiftar undervegs. Civitas har gjennom forprosjektet hatt nr kontakt med operatrane og hovudsignalet er at dei er positive til samarbeide om eit nytt tilbod, men det er ogs skepsis til det nye tilbodet. Mellom anna kan saka som Konkurransetilsynet har reist mot Kystbussen p Strekninga Stavanger-Bergen skape problem for f til eit nytt samanhengande tilbod langs heile Vestlandskysten og opp til Trondheim. Fr f til eit slikt tilbod er ein heilt avhengig av samarbeid mellom selskapa. Civitas trur at mykje av utfordringane vidare ligg her. Civitas trur at dersom ein skal f vidare framdrift i arbeidet med det nye tilbodet, s m det tilsetjast ein prosjektleiar til drive prosessen vidare framover. I forprosjektet har Civitas jobba med flgjande oppgver: konomi Marknadsgrunnlag Rutetilbod og frekvens Takstsystem Juridiske tilhve Konsesjonar Innkjpsform/kontraktsform Tekniske lysingar og infrastruktur Haldeplassar/terminalar Informasjonssystem Billettering (gjennomgande billetteringssystem) Universell utforming Korrespondanse Ferjetilbod Tilbringar tilbod Park and ride Vidare arbeid med prosjektet  Tabell  SEQ Tabell \* ARABIC 1: Kostnadsoverslag for aktivitetene i 2008 og 2009 Tabell 1 viser estimerte kostnader knytt til prosjektet i 2008 og 2009. Fordelinga av kostnadene til tilsetting av prosjektleiar vil avhenge av nr vi eventuelt kan greie f ei slik tilsetting p plass. Vi har ikkje satt opp noko framdriftsplan over aktivitetane i 2008 og 2009 enn. Fr vi kan sette opp ei slik plan er vi avhengig av endelege konklusjonar fr forprosjektet og tilsetting av ein prosjektleiar. Vestlandsrdet vil etter kvart srgje for organisere drifta av ekspressbussruta, men ein strategi for korleis dette skal gjerast er ikkje klar enn. I 2008 vil det vere Hordaland som har ansvaret for arbeidet i Vestlandsrdet konomiske rammer Vestlandsrdet har frebels lyvd kr 200.000,- til fase 1 (utgreiingsfasen) av prosjektet. I tillegg lyvde Samferdselsdepartementet kr 500.000,- til prosjektet i 2007. Ambisjonane tilseier at eit nytt ekspressbusstilbod skal vre etablert i lpet av 2009. I tillegg til at det vil g med ressursar til oppgvene i tabell 1 vil det truleg ogs vre behov for subsidiere tilbodet, i alle fall dei frste driftsra. Vestlandsrdet har per i dag ikkje direkte lyvd fleire midlar til prosjektet. Likevel bruker dei einskilde fylka relativt store ressursar i prosjektet bde mot. til arbeidstid, reiser og mter. Kostnadsanslaga i tabell 1 er eit forsk p kartlegge mellom anna storleiken p desse ressursane. Det vil truleg ogs seinare bli lyvd ekstra midlar direkte fr Vestlandsrdet. Vestlandsrdet vil p grunnlag av dette skje Samferdselsdepartementet om kr 500.000 i 2008,- til det vidare arbeidet med etablere eit gjennomgande ekspressbusstilbod p strekninga Stavanger-Trondheim langs E39/Rv 65. Med helsing Torill Selsvold Nyborg leiar     PAGE  PAGE 4 Besksadresse: Agnes Mowinckels gate 5 - Postadresse: Postboks 7900. 5020 Bergen - Telefon 55239363 - Telefaks 55239359 Direkte telefon:55 23 93 57 E-postadresse: Bankgironr. 5201 06 74239 - Foretaksnr. NO 938 626 367 mva.     /0124567knp庰ukaSKhK%mHsHjhK%CJUmHsHhK%CJmHsHhK%CJmHsHh%CJmHsHhK%6CJKHmHsHh%CJKHmHsHhK%CJKHmHsHhK%CJKHmHsHh%CJmHsHhK%CJmHsHhK%@ CJ hK%5CJ hK%5@ CJh%5@ CJhK% hK%@"hK%5@"CJ hK%@"CJ    0xqkd$$If80iS$ 084 8a  P$If  $Ifo,}-012345  P$If  $Ifhkd$$If0$ 08a567Pblmnop  ]" / ]jkdJ$$If0$ 08a7 8 9    @A}~#####*%,%I%J%K%R%S%i%j%ŶŪŶŞŶŶŶŶŋŀŀq^^%jh%h%CJOJQJUaJjh%h%CJUaJh%h%CJaJh%CJaJhK%hK%mHsHhK%CJOJQJaJh%CJaJmHsHh%h%CJOJQJaJh%h%CJaJmHsHhK%CJmHsHhK%5CJmHsHh%5CJmHsHhK%5CJmHsH$8 9    W@A}  gd%gd%gdK%$a$gd%gd%gd%  ]"}~#######$$$1$=$X$Y$ & F  gd% & F  gd%gd%$a$gd%gd%  gd%Y$}$$$$$$$ %%*%+%,%I%K%%%"(#(5(7)8) $  a$gd%gd%gd%  gd%gd% & F  gd% & F  gd%  gd%j%k%l%%%%"(#(5(O+++,,-,Z,c,n,o,p,q,r,s,t,u,v,w,x,y,z,,,,,,,̹̟̪̪̓xplhplhplhplh^X^Xh hK%0JjhK%0JUhK%h +jh +Uh%hK%CJaJmHsHh%CJaJmHsHh%CJOJQJaJh%h%CJaJh%h%CJaJmHsH$h%h%CJOJQJaJmHsHh%h%CJOJQJaJ%jh%h%CJOJQJUaJ!hK%CJOJQJaJmHnHu"8)N+O+,,-,.,/,;,<,=,>,U,[,\,],^,_,`,a,b,c,d,e,f,g,$a$gd%gd%  gd%  gd% $  a$gd%g,h,i,j,k,l,m,n,o,q,r,t,u,w,x,z,{,|,},~,,,,,,&`#$$a$ n ],,,,,,,,,,,,,,,,--- -+-J-{-}-~-h%h%CJaJmHsHh%CJmHsHhK%CJmHsH h%CJ hK%CJhK%hK%0JmHnHu hK%0JjhK%0JU,,,,->-z-{-|-}-~-$d8]^a$$a$$R]Ra$&#$ : 00.PP &P . A!"t#$%q `!vTְ58FLi&xP iЁ&DxZKkW3sg,#)Qں4Xq;(7ɢLn/\Oy''DAIlkǿEQeWVNGT_9s ( 3;/ b:Au_9 >/ѡV"c WPwWK3 NψE>YxɥG-i$hv> LF@ǹ"X8BWRF.[02` PU[ `伹o>>BF:E. rU^ߺNj]jZmV^CW#]toR~$ "nƒ1\j ]F(6!ou0uq=(p|{1=fb̫j|9Gqmm\[:z-k^l"gL21R)z[5M}exIxTΒaS9bRq4&#Fb:fR-UP0 j%yDQô(X!}J%`H$>KrfQI0;Y뛨tz)Mo=k,NP:k%c4ɜ8'wmu_"~Z [(ӣ]:')aCJܔ>;}U_k񘛲p >V@Y{ Rw\.M»?=,ʷQkRlrͱCFaTd 's]D:ٌs#=(atp[{.5{![ 3hh;WwWoCA y .)(L"TF9dv ՊZ- }TZQ#hp!j:̈́ٽDhb(C7M\&Щmh &6QVWe:(Jfhh7CsѪ>j^*;ֲΊzǧE.ZB+\GUBnf+>|JG ڒlҋhWߘAk'KυFǎܭ;*;rȮwTZ_v17t D\3"~H͐)c)qF~,dH>qtm|dM<ӼMi v7?iw☗j<"*YĭTV> pb}$u=`噛7c}N; sA?7vN;<o58}=jpZ鎾alXC)l< lL/hq(EvՐn}NW$^77ŎyܾG?MSS-Qxe.>z Eqׂ["XVʶ3 AβkQuQ%?G^(~zq ůpT)ԢTuQQW*B+ G= zJX%8zNQ)9믔Tqv-[vklM 5)x&j$r$z$5-qԴ䅚QjQBB/TV2G%d/TBFmZMOf g EJUQ UD:n#F"`;> $$If!vh55 #v#v :V 80855 / 44 8$$If!vh55 #v#v :V 0855 / 4$$If!vh55 #v#v :V 0855 / 48@8 Normal_HmHsHtHX`X % Overskrift 1$@&5CJOJQJ\aJmHsHLA@L Standardskrift for avsnittXi@X  Vanlig tabell :V 44 la 0k0 Ingen liste J @J Bunntekst  p#CJmHsHuJ@J Topptekst  p#CJmHsHu()@( SidetallF"`F % Bildetekst xx5OJQJ\LB`2L % Brdtekst$a$CJOJQJaJmHsHD@BD i BobletekstCJOJQJ^JaJ~% J RW LD  jN 7!~% 01234567Pblmnop89      W   @ A }~1=XY} *+,IK" # 5 7!8!N#O#,$-$.$/$;$<$=$>$U$[$\$]$^$_$`$a$b$c$d$e$f$g$h$i$j$k$l$m$n${$|$}$~$$$$%>%z%%1z s\K  v: v: 7j#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#jj#jj#^j#v:j#sj#j#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#s j#sj#sj#sj#sj#sj#v:j#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#j#j#j#sj#sj#j#j#sj#sj#j#j#j#j#sj#sj#j#j#j#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sj#sosj#sj#^j#^j#^j# 01234567Pblmnop89      W   @ A }~1=XY} *+,IK" # 5 7!8!N#O#,$-$.$/$;$<$=$>$U$[$\$]$^$_$`$a$b$c$d$e$f$g$h$i$j$k$l$m$n$o$q$r$t$u$w$x$z${$|$}$~$$$$$$$$$%>%z%{%|%%0 0 0 0 0 0 0 000 0 000000000000000000000000000000000000000000000000000 0 0 000 0 000 0 0 0 000 0 0 000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000U00U00U00U0000U00000000 )) j%,~- #05}Y$8)g,,~-!"$}-Rik~% #%!!l,2$Tְ58FLi~%H%Z%d%% /7OPabkp79  V W   ? A |~01<=WY|}  ),H! # 4 5 6!8!M#O#+$/$:$>$T$U$Z$o$$$$$%=%>%J%%p  XYKo$$$$>%f%z%%o$%x/_xL1.L8s^puaih ^`OJQJo(h ^`OJQJo(oh pp^p`OJQJo(h @ @ ^@ `OJQJo(h ^`OJQJo(oh ^`OJQJo(h ^`OJQJo(h ^`OJQJo(oh PP^P`OJQJo(h ^`OJQJo(h ^`OJQJo(oh pp^p`OJQJo(h @ @ ^@ `OJQJo(h ^`OJQJo(oh ^`OJQJo(h ^`OJQJo(h ^`OJQJo(oh PP^P`OJQJo(h ^`OJQJo(h ^`OJQJo(oh pp^p`OJQJo(h @ @ ^@ `OJQJo(h ^`OJQJo(oh ^`OJQJo(h ^`OJQJo(h ^`OJQJo(oh PP^P`OJQJo(h ^`OJQJo(h ^`OJQJo(oh pp^p`OJQJo(h @ @ ^@ `OJQJo(h ^`OJQJo(oh ^`OJQJo(h ^`OJQJo(h ^`OJQJo(oh PP^P`OJQJo(8s^uaix/xL1iK%% + 01256o$q$t$w$z$|%%Avdelingl[ backupJnrBunn_Gateadresse [ Bunn_Postboksd[ Bunn_Postnr[ Bunn_PTelefon[ Bunn_Telefaks[ Bunn_Telefon@[caseid([casenoT DB_DatabaseT [docid [mal0 [Mottaker [ Overskriften[redir( [ RootFolderuT surfto [Vr_dato[ Vr_referanseH[Samferdselsavdelinga 2008001433Agnes Mowinckels gate 5 Postboks 7900 5020 Bergen 55 23 93 575523935955239363 200800575 200800575admisdb03.sakarkiv1 DL_Brev.Dot6Samferdselsdepartementet Postboks 8010 Dep 0030 OSLO`Betre kollektivtransport i distrikta - sknad om sttte til prosjektet "Ekspressbuss Vestlandet">/sakarkiv_prod/details/docdet.asp?journalnr=2008001433&files=Yhttp://hfkisiis01/sakarkiv_prod.http://hfkisiis01/sakarkiv_prod/showelfile.asp11. januar 2008200800575-1/027/THAA@  yT   ~%@UnknownGz Times New Roman5Symbol3& z Arial7&  Verdana5& zaTahoma?5 z Courier New;Wingdings"q_[z[t[AA$24d]$]$3 3qKX)?%2 DL_Brev.Dot HORDALAND SathaaSathaa    Oh+'0t  $ 0 < HT\dl HORDALAND Sathaa DL_Brev.DotSathaa1Microsoft Office Word@ա@XwPT@rMT@ QT՜.+,0 hp|  SNIA]$'  HORDALAND Tittel  !"#$%&'(*+,-./023456789:;<=>?@ABCDEFGHIJKLMNOPQSTUVWXY[\]^_`adRoot Entry F^QTfData )1Table1AWordDocumentQSummaryInformation(RDocumentSummaryInformation8ZCompObjq  FMicrosoft Office Word-dokument MSWordDocWord.Document.89q